Bada isvak är skönt.....

 

Det här med planering har väl aldrig varit våran lärare Olles starka sida, och när det faktiskt fanns en planering, och den sprack, gissar jag att han stod och kliade sig i huvudet en stund, såg ut på indalsälven och fick en lysande idé. JA, VATTEN! :D

 

Så gick det kanske inte till, men på morgonen när vi vaknade trodde vi att vi skulle ta svinsprutan och sedan spendera dagen med första hjälpen. När bomben släpptes på morgonen visste vi inte riktigt hur vi skulle reagera, men vi klädde snällt på oss och gav oss iväg. Solen sken och Helgesjön var fantastiskt vacker. Isdobbar på och säkerhetslina, sedan var det bara att hoppa i och känna kylan invadera kroppen....

 

Jag hamnade i en mindre chock, trots att jag var helt förberedd mentalt. Förvirrad och vilsen kom jag upp efter en stund under vattnet som kändes som evigheter, förvirrad försökte jag få kontroll över min kropp, tog mig upp ur vattnet och stod sedan och där och kände hur vattnet forsade ur kläderna på mig. Hade inte Tanya tagit hand om mig som ett vilset barn ("ta fram de torra kläderna Sofia, ta av de blöta, såja") hade jag nog stått där än och huttrat.  :)


Kommentarer
Postat av: Ulla

Jag fryser bara jag läser om det

2009-12-15 @ 18:45:07
URL: http://ulla67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0