Många vovvar "små"

"Onsdagsprojektet", som är som det låter, något man gör på onsdagar, flyter ut lite på alla möjliga konstiga tider i mitt och 2 andra klasskompisars fall. Till typ fredagkvällar och söndagmornar. Men ack så roligt!
Jag kommer under hösten, vintern och våren att jobba med min lärarinnas slädhundar, och förhoppningsvis lära mig handskas med dem, och sedan slutligen kanske vara så duktig att jag får ge mig ut på egen hand med dem... Nice!

Ikväll traskade jag och min ena kompis ner till lärarinnans hus och kunde redan detta andra besök börja greja lite innan  hon kom ut, då vi började sela på och ge oss iväg. För första gången i mitt liv fick jag prova att stå på en stor sparkcykel, och med en hund i lina framför mig bli dragen framåt, fort som attan! Det gick förvånandsvärt bra, ramlade inte, körde inte vilse, hunden lydde (okejdå, det var en rutinrunda så den viste vart den skulle, men ändå) och det kändes plötsligt som att jag nog faktiskt kommer att klara av detta.
Efter allt detta spännande, och alla hundar fått komma ut och röra på sig på något sätt, är det valpdags! Detta går ut på att man binder mamman vid ett träd och sedan får de tre små bollarna springa fritt, och våran uppgift är i princip att hålla lite koll på dem och leka med dem, eller mata de andra.  :)

Erkänn att du är avundsjuk lillasyster!  ;)

Kommentarer
Postat av: Plutta

Det där sista hade du kunnat skippa.. Tre små bollar va? You bet I am! Varför ska du få göra sånt och inte jag? Storasyskon ska vara snälla ju... =(

Postat av: Apollon

:)

2009-09-26 @ 22:34:27
Postat av: Peter Karlbom

Me like! Bra val!

2009-09-27 @ 13:49:55
URL: http://www.skogsmullen.de
Postat av: Ulla

Det är inte bara lillasyster som är avundsjuk!

2009-09-30 @ 20:46:14
URL: http://ulla67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0