Nya lärdommar

Mjölkdimma idag så åkningen i backarna var väl inte världens bästa. Var dessutom grymt disträ och var någon helt annan stans i tankarna, vilket resulterade i ganska ogivande åkning. Fortsatte istället jakten efter den lilla gummiklossen som ska hålla skorna på mina längdskidor på plats, men icke, det är en på tok för konstig modell. Inte ens InterSport som sålt skidorna till mig kunde åstadkomma något vettigt. Inte okej.

Efter lunchen blev det dock andra bullar! Jag, Frida, Sofia och AT begav oss till Björnen, de för att öva inför Vasalopp och annat sådant, jag för att leta kloss och kanske lära mig skejta!
Vrekstadsmannen kliade sig i huvudet när han såg min kloss och styrde kursen mot sina "diverse"-lådor. Bara det ökar ju ens hopp. Inte. Men han hittade tillslut något som kan fungera som en tillfällig lösning (dvs den trillar av när som helst) och lovade att beställa in min mystiska gummikloss. Så nu är det bara att vänta...

Dock lånade AT ut sina skejt-skidor och pjäxor till mig som tack och lov passade, och sedan var lektionen i full gång. Jisses vad svårt det är med tekniken... Men efter väldigt många vändor på samma lilla raksträcka så fick jag helt plötsligt upp ett flyt och det bara swishade fram. Man använder en för mig helt ny muskelgrupp känns det som, och att hålla koll på tekniken i både ben och armar samtidigt är än så länge en gåta, men jag jobbar på det, sakta men säkert. Om jag nu någonsin skulle lyckas lära mig detta så kommer jag att kunna köra med hund framför, och kanske t.o.m en malamut om jag spelar mina kort rätt. Killen som har malamuterna behövde hjälp, men då vill det till att man kan skejta...




To be continued. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0