Söndag

Okej, pensionärslivet var visst inget för mig. Skogshuggarlivet då?
Packade en bil full och åkte till Edsåsdalen för att hjälpa slalomklubben röja och greja inför säsongen. Som tack för hjälpen får man köpa billigare liftkort i edsåsdalen och Trillevallen. Smidigt va?
Våran lärare Olle var tydligen lite ledare för våran grupp som skulle stapla i ved i säckar hela dagen, men vilket berg med ved det var! Helt galet. Men människan är ju full av smarta uppfinningar, så allt vi behövde göra var att stapla veden i små "lådor", dra en säck över, välta "lådan" och knyta säcken, stapla upp den på en pall. Och så fyller man upp lådan igen...

Det låter kanske konstigt, men det var otroligt skönt att få göra det. Få göra lite nytta, få hjälpa till med något. Har ju bara fått och fått och fått sedan jag kom hit, inte behövt ge något alls känns det som. Så att få göra lite praktiskt nytta var riktigt kul och vi hann diskutera igenom det mesta tror jag, allt ifrån finlandssvenska ord till om man måste ha ett bra svar på frågan "vad ska du göra med ditt liv?"

Jag borde stapla ved oftare.

Kommentarer
Postat av: Peter Karlbom

Jag får lov att gratulera, till en väl genomförd tur och fint staplad ved!

Det är underbart att läsa om dina äventyr, lite fler bilder hade varit roligt.. men jag antar att jag inte kan kräva så mkt med tanke på min klena skörd..

Också roligt att läsa att du får mkt då jag vet att du ibland kännt att du gett mer än vad du fått, så passa på att ladda upp ordentligt nu! till påsk gissar jag att du får ge utav bara attan!

Ska bli roligt att dra ut på äventyr med dig när jag är åter hemma igen!

2009-10-12 @ 08:35:18
URL: http://www.skogsmullen.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0