Nordic Open i Åsarna

Okej jag erkänner. Jag har inte haft världens bästa inspiration att skriva. Men nu kommer här två inlägg på en gång, woho!

I helgen var jag och Martijn (ja, han stavar så) på draghundstävlingar i Åsarna, som funktionärer! Åkte dit på fredag morgon, sattes genast i arbete med att sätta upp nät och staket och andra vertikala saker tills kvällen var mörk och sen. Men vi bjöds på god mat och tervligt sällskap så det var det ingen utom mina tår som dog av. Kallt som attan var det där, och mina tår är erkänt kinkiga.

När tävlingarna sedan på lördag morgon drog igång var vi starters och skickade iväg hundar och folk på löpande band. Aj vad mitt huvud var trött på hundskall innan dagen var över, men åh så många fina hundar! Allra härligast var kanske de två samojederna, eller malamutvalpen som kastade sig över mig och ville bli klappad. :)

Bilderna på skidåkaren och den blåa jackan är Ulrika min lärare och hon åker med Kimock och gosar med "min" hund Arktos. :)


























Kommentarer
Postat av: Peter Karlbom

Nice! Hur gick det för henne? och när ska du börja tävla?

2010-01-20 @ 08:40:02
URL: http://www.skogsmullen.de
Postat av: Sofia

Hon var nöjd och hon lyckades precis så att hon kommer med i Vm i år med de tiderna! Dock var det lite tråkigt, för de enda tävlande i hennes klass var hon och Maja, hennes dotter...

2010-01-20 @ 18:10:57
URL: http://newadventures.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0