Sportlov

Veckan som förflutit bjöd på det kanske sämsta vädret i Åre hittills, med regn och smältande snö under flera dagar. Åre blödde, man fick pumpa undan vatten med pumpar, och när kylan sedan återvände var det skridskobanor på gator och torg. Men jag kommer inte att minnas något utav det. Jag kommer bara att minnas att jag äntligen fick träffa min familj, min släkt och Fredrik igen.

Fredrik kom redan på lördagen och det var fantastisk att få se honom igen. Dagen flöt på i sakta mak, vädret var strålande och till kvällen åt vi färska räkor som han hade haft med sig. Mums (:
Söndagen tog vi oss in till Åre och påbörjade skidlektionerna, och vid tre åkte vi till stugan vi skulle bo i under veckan och träffade moster, hennes familj och morfar. Vid åtta dök sedan mamma, pappa, syster och mormor upp och stugan var plötsligt full. Sedan började en veckas skidåkning i alla typer av konstiga väder, längdåkning, matlagning, bus och bowling. Jag tog inte en enda bild under hela veckan upptäckte jag sedan, men men. Jag saknar redan alla. Mycket.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det var kul även om inte vädret var det bästa. Några vurpor blev det ju oxå -:)Kram mormor & morfar

2010-03-21 @ 23:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0